A világ legnagyobb tanórája

A 8. osztály is csatlakozott A világ legnagyobb tanórája elnevezésű globális oktatóprojekthez. Osztályfőnöki órán foglalkoztunk a témával, amelyet választottam: Milyen világot szeretnék 2030-ra?
Tanóránkat az oktatófilm megnézésével kezdtük, és örömmel tapasztaltam, hogy diákjaim érdeklődve figyelnek. Miután beszélgettünk a filmről, megismerkedtünk a 17 globális céllal, amelyek a fenntartható fejlődést szolgálják. Nagy örömmel töltött el az is, hogy a gyerekek igazán fontosnak tartanak a célok közül valamennyit, és már most, mielőtt megismerkedtek volna velük, sokat tesznek azért, hogy 2030-ban is élhető legyen a bolygó. A legtöbbet a második céllal foglalkoztunk: Véget vetni az éhínségnek, elérni az élelmiszer-biztonságot, fejleszteni az élelmezést és előmozdítani a fenntartható mezőgazdaságot. A gyerekek ezt tartották a legégetőbb problémának, de gyorsan felismerték a globális célok közötti összefüggéseket, és önmaguk felelősségét a célok elérésében. Hazánk helyzetét is meg tudták határozni, látják, hogy mi az, amiben még fejlődnünk kell, és mi az, amiben jól teljesítünk, érdekes azonban, hogy úgy érzik, Magyarországon nincsenek egyáltalán szegények.

Az óra végén mindannyian megtették vállalásaikat, azon felül, amit eddig is megvalósítottak: szelektív hulladékgyűjtés, az ételek nem pazarlása (legtöbbjüknek állatok vannak otthon, így az élelmiszert nem dobják ki), és az újrahasznosítás.
Úgy érzem, a tanóra elérte a célját: a gyerekek tudatosították magukban az egyén felelősségét, és módokat találtak arra, hogyan csatlakozhatnak egy fenntartható világ fejlesztéséhez.

Tóth-Cseri Andrásné Pusztai Viktória

 

 

A Cházár András EGYMI Simon Antal Tagintézmény 7.b. osztályának részvétele a Világ legnagyobb tanórája című programban: